Kvalitet

Kvalitet

Hos TMJ er kvalitet et nøgleord og igennem alle vores processer, arbejder vi med at sikre den højeste kvalitet for apoteker, leverandører og patienter. Derfor har vi et effektivt kvalitetsstyringssystem, som vi løbende opdaterer for at bevare kvaliteten i alle led hos TMJ.

Vi arbejder med kvalitet ud fra reglerne for God Distributions Praksis (GDP) og følger alle gældende regler, hvilket Lægemiddelstyrelsen er med til at sikre ved jævnlige inspektioner. Samtidig udfører vi hyppigt interne inspektioner, for at holde et øget fokus på området og kontinuerligt tjekke, at vi har styr på bl.a. håndtering og dokumentation af varer samt træning.

I TMJ stiller vi høje krav til vores interne processer, og et af TMJs egne kvalitetskrav er at holde en servicegrad på lægemidler på 98% og en fejlrate på under 1 promille. Vi har derfor implementeret driftsmålinger, for at opfylde vores daglige ønske om at kunne levere de rigtige varer i den korrekte mængde til landets apoteker, uden at patientsikkerheden kompromitteres. Alle varer håndteres på en måde, som er medvirkende til at bevare kvaliteten, bl.a. transporteres kølevarer i specielle kølekasser, som løbende bliver valideret.

Som lagerførende lægemiddelvirksomhed af bl.a. kosttilskud og andre produkter, der hører under Fødevarestyrelsen, er TMJ underlagt en række krav og regler.

TMJ’s gældende smiley-rapporter fra Fødevarestyrelsen kan hentes her:
foedevare

 

SSBennebjergKvalitet